fredag 21 mars 2014

You and I both

Klockan är fem i tre natten till en Lördag så här i Mars. Ni, såväl som jag undrar vad jag gör vaken just nu. Jag gjorde ett tappert försök att sova för några timmar sedan. Som både Ni och jag märker vid det här laget, så gick det inget vidare. Då kommer analysen på varför nu då. Det skulle kunna bero på att jag hittade vinet i skafferiet. Det skulle kunna vara en av anledningarna. men det stämmer inte riktigt. Jo det gör det väl det också, eftersom jag har druckit ett par glas vin. Vilket jag egentligen inte skulle göra. Inte för att det spelar nån roll, jag dricker inte speciellt ofta. Men ändå liksom. Det skulle kunna bero på att jag fastnade framför facebook, och började kommentera Alex status. Men jag brukar och andra sidan fastna en stund framför facebook. Och det brukar varken göra till eller från med sömnen.

Jag tror mer att det beror på att jag hittade en låt jag har letat efter hur lång tid som helst. Jason Mraz - You and I both. Varför har jag då letat efter den, när jag har kunnat googla den som vilken annan svensk som helst undrar säkert ni. Jo, jag har bara precis hört början på den, och aldrig kommit ihåg texten. Men jag har fastnat för den. Nu har jag hittat den. Och jag tror att det finns en mening med det. För när jag lyssnar på det, så får jag fjärilar i magen. Sant. Jag får fjärilar. Jag har faktiskt haft fjärilar nu ett tag. Helt magiskt. Inte bara magiskt - Tingeling stuket, utan magiskt, för att det är Jag. Jag får inte fjärilar. Kanske mer åt nån orolig kackerlacka. Men inte fjärilar. Men nu har jag det. Och det har inte med vinet att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar